Saturday, August 29, 2009

Sensommar Soul/Funk




Va på Fasching igår och spelade skivor på vår klubb All Out Dubstep. Inget speciellt med det, en skön kväll som vanligt där och allt var på topp.
Sista gången vi kör på Fasching denna sommar dock eftersom vi endast "vikarierade" juli/augusti för Spiderdogs som annars kör.
Denna gång träffades boysen lite tidigare på klubben än vanligt. Mat + Soul-konsert med våra gäst DJ's från Finland (Neveready & Dumb) gällde och proper som man är drog jag in en Caesarsallad (som smakade bajs hmm).
När klockan slår ca 22.15 , lite sent, börjar kvällens konsert.
Magdalena Konefal & The Rebirth Station klev upp på scenen och drog igång. Ny Soul/funk lite Maggio-stuk men så otroligt bra! Sån jävla feel i hela bandet och i vissa låtar fick jag fan rysningar, vilket är en mycket bra tecken att musiken gör det den ska, berör.
Lite väl många ballader drar ner betyget men Magdalenda och Rebirth Station får totalt 4C av 5 möjliga. Riktigt bra start på kvällen.
Efter konserten kunde man köpa en 4 spårs EP och givetvis ska hon ha lite dosh för det hon gör. Jag fick tom skivan signerad.

"Tack Ola för Stödet, Kram Magdalena"

Det roliga va att hon stannade kvar efter att vi hade dragit igång All Out Dubstep och dansade men sina 2 medsångerskor uppe på scenen och gav mig såndana blickar. Jag spelade iskall och droppade en till L-Wiz tune. Kunde klivit om jag ville men DJ som man är går alltid musiken före hoes'n hhehe.
Fet respekt går ut till alla som besökt Fasching under dessa månader då vi kört där. Vart riktigt nice. Alltid fett när Monz kliver ner och lägger live-synten också !

Hörs snart igen bloggen. MetroLove 4-Ever!
/TLove.

No comments: